torsdag 14 februari 2013

Uppdateringen... Nytt år, ny termin.. ni vet

Kära hjärtannes va länge sen det var jag skrev något sist. Livet rullar på i en dundrande fart. Har haft massor att skriva om men inte riktigt kommit mig för...

Det är ett nytt år, ny termin, ny lägenhet, nya kurser... Ni vet hur det är..

Jag har flyttat till en ny lägenhet i en ny del av stan och trivs väldigt bra. Ny-renoverad etta (inte studentlägenhet). Här stannar jag nog ett tag skulle jag tro/hoppas jag.

Jag läser nu näst sista terminen på min lärarutbildning, vilket innebär lite skräckblandad förtjusning. Jag älskar fortfarande att plugga samtidigt som jag längtar ut till att praktisera allt jag lärt mig. Samtidigt har jag en orolig känsla över att faktiskt inte veta vart jag kommer befinna mig om ett år. Oro över att inte få jobb när jag kommer ut, oro över att kanske behöva lämna den här staden som jag tycker så otroligt mycket om. Oro över att kanske få ett jobb och det otroliga ansvar som det skulle innebära. Jag vet att det är ett år kvar men jag oroar mig redan. Funderar till och med på att söka en tjänst till hösten och begära tjänstledigt första halvåret, men det kanske är att ta i?

Just nu läser jag matematik på heltid och engelska på 25%. Både är väldigt trevligt, engelskan kanske lite roligare än matematiken eftersom den känns mer allmänt nyttig. Senare i vår blir det även kemi, den vet jag inte alls vad jag har för förväntningar på.

Livet utanför skolan är också bra, min församling är mitt andra hem. Trivs så otroligt bra, vet att jag har människor runt mig som finns där om något skulle hända. (Inser nu när jag skriver att jag självklart har flera andra hem så som hemma hos föräldrarna i Lund, eller släkten i värmland eller Sundsvall, men ni förstår principen). Min församling och vännerna där är de som tar upp väldigt mycket av min lediga tid både med möten, planering och grupper där jag är engagerad men också allmänt häng med vännerna.

Långt inlägg som för att komma ikapp lite i skrivandet. Glad alla hjärtans dag på er! Hoppas ni får en bra dag... Lämnar er med några bilder som dykt upp på sistone.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar