måndag 18 februari 2013

Ord som stannar

Ett ord som jag fastnat för senaste halvåret är ordet våga. Flera gånger om dagen dyker ordet upp bland tankarna. Våga tro, våga hoppas, våga göra, våga satsa.... våga

Jag försöker våga mer än jag kanske gjort innan, somliga saker är mer konkreta än andra. Jag håller bland annat på att övervinna min otroligt starka rädsla för tandläkare, det går ganska bra även om det är tufft. 
Annat handlar mer om att våga mentalt, våga hoppas att allt kommer lösa sig, våga tro på vänner, våga satsa på att göra något nytt... Det är ett bra ord. Inte alltid så lätt men ändå. 


Annat jag tänkt mycket på den senaste tiden är hus. Tänk att någon gång ha ett eget hus, att pyssla med, projekt och att verkligen få göra det till sitt eget. På nyår var jag ute en bra bit utanför Skövde där en kille i 25 årsåldern har köpt ett enormt stort hus som han nu har arbetat med att rusta upp i kanske 3 år. Han flyttade in för kanske ett halvår sen pch han är nu endast klar med nedervåningen... Ett otroligt projekt men det har också blivit otroligt fint. Det är inte utan att man blir lite sugen, kanske inte på ett riktigt så stort projekt men ändå, rätt fränt. Men tills dess kan man ju alltid samla på sig fina idéer.





Ha en fin måndag hörrni :)

1 kommentar: