fredag 23 november 2012

Fredag och Skövde är Stad i ljus

Det är lite jobbigt att vakna halv åtta på morgonen när man vet att det är tvätttiden som kallar (tycker det är konstigt att det är 3 T i ordet tvätttid). Men man ska komma ihåg att sen när det väl är gjort så känns det riktigt bra. 

Som sagt är det fredag, jag är riktigt laddad för att det ska va helg. Inga stora planer men mindre dåligt samvete över bristen på motivationen till att plugga. Solen skiner och himlen är blå, känns som en bra dag. Jag har just suttit och smuttat på en god kopp kaffe och till det en liten bit mörk choklad med bitar av havssalt i.. mmm... Fin fredag på något vis. 

Idag ska jag försöka hinna iväg och simma med syster. Träningen har inte infunnit sig i veckan så måste göra något för att dämpa det samvetet. Sen ikväll är det stort ungdomsmöte i Pingst. Hela Skövde är denna helg upplyst av ljusdekorationer, väldigt mysigt och fint i en annars väldigt mörk november-månad. Detta innebär att det nog blir ett antal promenader runt i stan kvällstid, titta på ljusinstallationer och på folk som beundrar dessa. Detta får bli en smygstart på julstämningen. 

Jag brukar i allra längsta mån försöka undvika att börja julmysa innan det är första advent, vill ju inte tröttna på julmusiken innan julen är över. Men jag är otroligt sugen nu, kan inte julen komma ännu snabbare? 

Saker jag längtar efter med julen
  • Åka hem till familjen
  • Träffa fina skånevänner
  • få lyssna på Samuel Ljungblads nya skiva
  • Sitta och mysa framför föräldrarnas kamin
  • Klä granen
  • Pepparkakor och lussekatter... 
Åh!! vad jag längtar! Måtte julen komma snart! 

Näst mest av allt längtar jag efter snön! ååå!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar